ورود هواپیمای حامل پیکر شهید جمهور به مشهد (۳ خرداد ۱۴۰۳) درباره مالک رحمتی؛ از جنوب مراغه تا استانداری آذربایجان شرقی جلسه گروه‌های مقاومت با حضور سلامی و قاآنی در تهران (۳ خرداد) ویدئو | انتقال پیکر مطهر رئیس‌جمهور شهید از بیرجند به مشهدالرضا(ع) برگزاری مراسم بزرگداشت شهید جمهور و همراهان از سوی رهبر معظم انقلاب (شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳) باقری‌کنی: تنش‌زدایی با همسایگان قطعا استمرار خواهد یافت ادای احترام روسای نظام‌های قضایی کشور‌های عضو سازمان شانگهای به شهدای خدمت ایران حضور ظریف و عراقچی در مراسم تشییع پیکر امیرعبداللهیان در وزارت خارجه زلفی‌گل: شهید رئیسی نماد تقوای سیاسی و تواضع اجتماعی بود دفاع وزیر خارجه نروژ از تصمیم کشورش برای به‌رسمیت‌‌شناختن فلسطین کوربین: زمان به‌رسمیت‌شناختن کشور فلسطین فرارسیده است پیکر رئیس‌جمهور شهید وارد بیرجند شد + فیلم وداع پرشور زائران و مجاوران رضوی با پیکر شهید امیرعبداللهیان در حرم مطهر رضوی + فیلم فرانسه یک موشک هسته‌ای آزمایش کرد (۲ خرداد ۱۴۰۳) پیکر شهید امیرعبداللهیان وارد مشهد شد + فیلم انفعال سامانه‌های پدافندی اسرائیل مقابل پهپاد حزب الله درخواست آمریکا از مصر برای تضمین ارائه کمک ها به غزه مخبر: فرصت خوبی برای توسعه روابط ایران و چین وجود دارد پیکر شهید امیرعبداللهیان تا دقایقی دیگر وارد مشهد می شود خانواده‌های اسرای صهیونیست خطاب به نتانیاهو: یا اسرا را آزاد کنید یا استعفا دهید + فیلم
سرخط خبرها

توضیح وزیر کشور درباره رفع فیلتر اینستاگرام و واتساپ| تغییر دبیر شورای عالی امنیت ملی تکذیب شد+ فیلم

  • کد خبر: ۱۴۶۱۰۴
  • ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲
توضیح وزیر کشور درباره رفع فیلتر اینستاگرام و واتساپ| تغییر دبیر شورای عالی امنیت ملی تکذیب شد+ فیلم
وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قرار است دبیر شورای عالی امنیت ملی شود؟، گفت: شایعه است.

به گزارش شهرآرانیوز، احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در پاسخ به این پرسش که آیا تغییر استانداران به پایان رسیده است، اظهار داشت: آن‌هایی که در برنامه بود، عوض شدند. ما روال جاری ارزیابی عملکرد را داریم و بر اساس آن نتایج ارزیابی‌ها به موقع و در وقت خودش تصمیم می‌گیریم.

وزیر کشور همچنین درباره  حل مشکل تحصیل شهروندان افغانستانی در ایران بیان کرد: کسانی که برگ‌های شناسایی را گرفته و حضورشان در ایران قانونی باشد، می‌توانند در کشور تحصیل کنند. ما کار این افراد را تسهیل کرده‌ایم و به کسانی که برگه شناسایی نداشتند، گفتیم مراجعه کنند تا شناسایی شده و برگه بگیرند تا حضورشان در کشور قانونی باشد.

وحیدی درباره ایجاد سازمان ملی مهاجرت گفت: بررسی ایجاد این سازمان در مجلس در حال انجام است، ولی اسمش عوض شده و کلیات آن تصویب شده و جزئیات آن در حال بررسی است.

وی درباره آخرین وضعیت گازرسانی به مردم کشور گفت: در مورد وضعیت گاز، اقدامات پیشگیرانه  و مدیریت مناسبی با همکاری صمیمانه مردم صورت گرفت و از این ماجرا به خوبی تا الان گذر کردیم. در ماه گذشته در کشوری که ادعای ابرقدرتی دارد، ۵۶ نفر در اثر سرما جان باخته‌اند. ما هیچ گونه خسارت این چنینی نداشتیم. تعطیلی تهران موجب سر و صدا و انتقاد برخی شد در حالیکه با مدیریتی خوبی که انجا شد، از این مرحله عبور کردیم. این جنجال رسانه‌ای که برخی انجام می‌دهند منصفانه نیست. ترکمنستان که منبع گاز داشت و جمعیت زیادی هم ندارد، ده روز تعطیل بود. در ازبکستان و قزاقستان هم این وضعیت را داشتیم. این جنجال رسانه‌ای کار خوب  و منصفانه‌ای نبود.

وحیدی افزود: الان قطعی گاز نداریم. هرجا قطعی موقت و مختصر داشتیم به سرعت جبران شده است. تنها جایی که مشکل بیشتری بود، در تربت جام بود که از وزیر نفت، استاندار و فرماندار بسیج شدند که نفت سفید و بخاری برسانند. گاز برخی مشترکان در این شهر قطع شد بود که آن هم به خاطر این بود که آخر خط بوده وفشار گاز کم بود.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره آبگرفتگی در استان‌های جنوبی کشور اظهار داشت: در آبگرفتگی مشکل جدی نداشتیم. سال گذشته در کنارک و اهواز مشکل جدی داشتیم، اما امسال با تدابیر دولت سیزدهم برطرف شد. با توجه به گسترش شبکه فاضلاب، مشکلات آبگرفتگی حل و آب‌ها جذب شد.

وی درباره قطع برق شهرک‌های صنعتی نیز بیان کرد: مدیریت برق توسط وزارت نیرو صورت می‌گیرد و اصل ماجرا این است که اولویت اصلی دولت، رفاه شهروندان و گرم نگاه داشتن خانه‌های مردم  است و متناسب با آن مدیریت می‌شود که جا‌های دیگر هماهنگ با این اولویت، کار‌های خود را تنظیم کنند. طبیعتا قطع برق روز‌های معدودی است که به سرعت به حالت عادی برمی‌گردد و ممکن است در ادامه در طول بهمن ماه دچار چنین سرمایی بشویم که ان‌شاءالله مدیریت صورت می‌گیرد. آنچه که مرتب مورد تاکید است، بهینه سازی مصرف و کاهش مصرف از سوی مردم عزیز است که همکاری خوبی داشتند. نقش مردم موثر است در اینکه ما از این فصل سرما به سلامتی عبور کنیم.

وحیدی همچنین در واکنش به تلاش اتحادیه اروپا برای قراردادن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی گفت: اینکه عده‌ای در غرب بخواهند کاری خارج از قواعد بین‌الملل انجام بدهند و یک نیروی رسمی را تروریسم بنامند، نشان‌دهنده ضعف فکری، اخلاقی و سیاسی‌شان است.

وزیر کشور ادامه داد: آن‌ها فکر می‌کنند می‌توانند سپاه را که در دل مردم جا دارد و به مردم خدمت می‌کند، تضعیف کنند. سپاه مهمترین نیروی ضد تروریستی است و در راس آن شهید سلیمانی عزیز نماد جهانی مبارزه با تروریسم قرار دارد. این نیرو بیشترین مبارزه با تروریسم داشته است، اما از سوی جریان‌هایی که از تروریسم حمایت می‌کنند، تهدید می‌شود. رژیم صهیونیستی، تروریسم دولتی است و آمریکا نیز آشکارا سردار سلیمانی را ترور کرد. همه کسانی که در منطقه هستند خودشان را مدیون تلاش‌های سپاه و سردار شهید سلیمانی می‌دانند. طرح پارلمان اروپا برای تروریستی اعلام کردن سپاه، هیچ نگرانی ندارد و سپاه با قدرت به راه خود ادامه خواهد داد.

وحیدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قرار است دبیر شورای عالی امنیت ملی شود؟، گفت: شایعه است.

وزیر کشور همچنین درباره رفع فیلتر دو اپلیکیشن اینستاگرام و واتساپ اظهار داشت: دو سکوی اینستاگرام و واتساپ باید به ما تعهداتی بدهند و زمانی که آن تعهدات را بدهند جمهوری اسلامی تصمیم گیری خواهد کرد. بر اساس گزارشی که وزارت ارتباطات به ما داده آن‌ها هنوز به ما تعهد نداده‌اند وگرنه فیلتر خاصی نداریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->